dywersyfikacja dróg pozyskiwania odwiedzających

1. Wyszukiwarki internetowe

Bardzo znaczącym źródłem ruchu na stronie, a co za tym idzie - źródłem klientów, są strony oferujące przeszukiwanie Internetu takie jak Google.com, Bing.com, duckduckgo.com i kilka innych. Internauta w odpowiednie okienko wpisuje interesującą go frazę i otrzymuje listę stron odpowiadających jego zapytaniu. Znalezienie się na takiej liście (a najlepiej - na pierwszej stronie wyników) pozyskuje dla strony wielu odwiedzających.

Wyszukiwarka to zbiór skomplikowanych algorytmów analizujących stronę, poprawność jej budowy, popularność w sieci, atrakcyjność opublikowanej treści. Po złożeniu w całość wielu czynników algorytm decyduje na którym miejscu na liście wyświetlić Twoją stronę.

Strony, które są na samym początku listy, zbierają największą część odwiedzin. Internauta poszukujący rozwiązań swojego problemu zatrzyma się na pierwszej stronie, która mu je przedstawi (w jego mniemaniu) wyczerpująco. Można przypuszczać, że przejrzy do 5 stron z listy i jego ciekawość zostanie zaspokojona. Postaw sobie zatem za cel zdobycie wysokich pozycji w interesującej Cię tematyce.

Zdradzę Ci tajemnicę poliszynela - wykonując odpowiednie zabiegi da się wpływać na miejsce strony w wyszukiwarce! Nazywa się to pozycjonowanie strony, a polega na odpowiednich, ścisłych optymalizacjach zarówno wewnątrz samej strony jak i zewnętrznych czynników w taki sposób, by algorytm wyszukiwarki uznał stronę za wartościową i wypromował ją wysoko w wynikach wyszukiwania. Na temat pozycjonowania mnóstwo materiałów odnajdziesz w Internecie - począwszy od wytycznych Google dla webmasterów poprzez fora i grupy osób zainteresowanych tym tematem a skończywszy na profesjonalnych publikacjach branżowych. My posiadamy taką wiedzę podpartą doświadczeniem i wieloma osiągnięciami w pozycjonowaniu, więc jeśli chcesz szybciej uzyskać zamierzony efekt - skontaktuj się z nami teraz!


2. Długotrwałe relacje z klientami

Pamiętaj - obsłużenie i ponowna sprzedaż klientowi, który już kiedyś coś u Ciebie kupił jest dużo tańsze, niż pozyskanie nowego kontrahenta. Dlatego ważne jest, byś utrzymywał z nim RELACJE. Zadzwoń od czasu do czasu, wyślij coś interesującego z branży, podpowiedz usprawnienie jego biznesu lub jakieś nowe rozwiązanie adekwatne do produktu lub usługi, które od Ciebie wcześniej nabył. A nawet jeśli jeszcze nic nie kupił, ale pozyskałeś jego zainteresowanie - dobrze jest aktywnie je podtrzymywać i pielęgnować.

Znakomitym narzędziem do tego jest e-mail marketing, czyli pozostawanie w nienachalnym e-mailowym kontakcie przez cały czas - od momentu pozyskania adresu e-mail aż do końca istnienia firmy. Wysyłaj wartościowe treści rozwiązujące różne problemy klientów, a nie tylko oferty (nadal świetnie konwertuje na sprzedaż strategia "daj daj daj weź", czyli 3 wiadomości ze świetną merytorycznie zawartością i jedna z Twoim zaproszeniem do zakupu). Zadbaj o to, by odbiorca czuł się komfortowo i bezpiecznie w każdym momencie - aby wiadomości czytało się wygodnie, aby nie wpadały do spamu, aby w każdej chwili wiedział, że może wypisać się z listy (i w jaki sposób), aby był super pewny, że jego dane nie zostaną przekazane dalej, innym firmom i nie będą wykorzystane w niecnym celu.

Istnieje wiele narzędzi, które automatyzują i usprawniają wysyłanie e-maili. Pod nazwą autoresponder kryją się mechanizmy do cyklicznych wysyłek wiadomości (np darmowych kursów w odcinkach, które są zachętą do pozostawienia adresu e-mail). Są usługi monitorujące otwieranie wiadomości i klikanie w linki w nich umieszczone. Na podstawie takich analiz łatwiej o prawidłową reakcję.

Wykorzystując e-mail marketing w swojej firmie pamiętaj o etycznym aspekcie przedsięwzięcia - zamiast spamu wysyłaj interesujące, oczekiwane treści i bądź nienachalny. Dasz się poznać jako solidny i godny polecenia kontrahent, a Twoja strona będzie notowała częstsze odwiedziny.

3. Marketing wirusowy (memy, ciekawe video, w niewielkim stopniu śmieszne materiały)

Raz na jakiś czas postaraj się stworzyć materiał, który dzięki swojemu przekazowi będzie rozprzestrzeniał się wirusowo, przesyłany od jednej osoby do drugiej. Krótki, wymowny, z trafnym komentarzem bieżącego wydarzenia lub sytuacji (patrz Demotywatory.pl). Osobiście nagraj video z własnym omówieniem branżowej nowości, nawet amatorskiej jakości, z użyciem komputerowej kamery i prostego mikrofonu, bo najważniejsze jest to, co masz do przekazania. Nie lekceważ także zdjęć śmiesznych kotów! Nie do podważenia jest fakt, że zaraz po pornografii są to najczęściej udostępniane materiały w Internecie.

Umieść na projekcie niewielki link do swojej strony. Wraz z rozprzestrzenianiem się materiału ktoś odwiedzi link z ciekawości lub w jakiś sposób go zapamięta i wejdzie na stronę w przyszłości.  

4. Marketing szeptany (fora dyskusyjne, komentarze na blogach)

W Internecie istnieje mnóstwo społeczności skupiających się wokół nisz. Czasami nie wyobrażasz sobie, jak bardzo zaawansowaną wiedzę posiadają amatorzy w tematach, które są ich pasją. Dołącz do nich, aby dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem!

Przeszukaj Facebook, Goldenline, fora dyskusyjne pod kątem Twojej branży. Uzupełnij profesjonalnie swój profil, jeśli wolno - napisz kilka akapitów o sobie i wstaw link do strony www i zacznij rozmawiać.

Wystrzegaj się reklamowania swoich usług, strony, produktów! Bądź partnerem do rozmowy, pomagaj innym rozwiązywać ich problemy, buduj reputację osoby fachowej, pomocnej, kompetentnej. W efekcie tego znajdą się osoby gotowe zapłacić za Twoje usługi.

5. PR (artykuły sponsorowane, gościnne wpisy na blogach, serwisy z artykułami do przedruku)

Postaraj się o to, by Twoje nazwisko oraz nazwa firmy, sklepu,  pojawiała się w Internecie w przeróżnych miejscach. Spowoduje to wzrost zauważalności i świadomości ludzi, że istniejesz i wykonujesz świetną pracę!

Po pierwsze - znajdź 20 blogów tematycznie zbliżonych do Twojej działalności. Blogi o zdrowiu, macierzyństwie, wychowywaniu dzieci, skręcaniu mebli, restaurowaniu zabytkowych samochodów - odkryjesz mnóstwo osób o podobnych zainteresowaniach, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Czytaj wpisy, komentuj rzeczowo, wdawaj się w dyskusję. Zwróć uwagę, że na większości takich stron podpisujesz się - imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy, a w części z nich możesz zamieścić także link do strony. Pamiętaj, że link z serwisu tematycznie zbliżonego do przedmiotu Twojej strony ma bardzo dużą wartość.

Podpowiedź: jeśli planujesz napisać komuś komentarz rozbudowany do wielkości artykułu - napisz go na swoim blogu! Podlinkuj recenzowany wpis, daj zapoznać się odbiorcom z tekstem źródłowym. Taka polemika - po pierwsze wzbogaci Twoją stronę, a po drugie - przyciągnie nowych czytelników.

Z czasem możesz otrzymać zaproszenie (lub poprosić o zgodę) do zamieszczenia tzw wpisu gościnnego - czyli Twojego tekstu na czyimś blogu lub stronie www. Opatrzony Twoim nazwiskiem i adresem strony będzie świetnym materiałem promocyjnym. Dla właściciela bloga również jest to atrakcyjny materiał, który zwiększy powodzenie jego publikacji, gdyż będzie miał możliwość pokazania się nowym odbiorcom. Ty też zaproś innego publikującego do napisania czegoś specjalnie dla Ciebie!

Przeznacz kilka artykułów do opublikowania ich w usługach udostępniających treści "do przedruku". Zamieszczone tam teksty wykorzystywane są na innych stronach, do publikacji w niezmienionej formie (czytaj: zamieść link do siebie, podpisz ładną stopką). Merytoryczne i ciekawe wpisy na pewno będą pobierane w różne miejsca niejednokrotnie. Przykładami serwisów z artykułami do przedruku mogą być Artelis.pl lub Eioba.com

Możesz również zlecić napisanie artykułu profesjonalistom. Dziennikarze, poloniści i doświadczeni copywriterzy napiszą za Ciebie tekst kompetentnie i wyczerpująco. Do dyspozycji będziesz mieć także kilka różnych form, od tekstów ogólnych, poprzez bardziej szczegółowe, do tych najbardziej fachowych, specjalistycznych. Czasem możesz również uzyskać opublikowanie takiego tekstu w różnych mediach. Spójrz na kompleksowe usługi serwisu www.Whitepress.pl.

Świetnie podnoszącym rangę publikującego są materiały video z autorem w roli głównej. Ocenia się, że wystąpienia przed kamerą najbardziej budują zaufanie u respondentów. Jest wiele możliwości publikowania treści video, zaczynając od prostej kamery internetowej lub w laptopie można założyć własny bezpłatny kanał na Youtube i tam kierować odbiorców.

Następna część wpisu za kilka dni. Zamieszczę w niej informacje przygotowane z naciskiem na społecznościowy aspekt treści. Będzie o publikacjach w social media, o referencjach i opiniach. Zapraszam niebawem!

Vintage photograph designed by Evening_tao - Freepik.com