Projekt strony WWW:
1. musi być podporządkowany celowi;
2. dobry technicznie;
3. dobry artystycznie.

1. Cel funkcjonowania strony WWW.

Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jaka będzie najważniejsza funkcja Twojej nowej strony WWW.
O co tu chodzi? - W dużym skrócie o to jaką reakcję u odwiedzającego Twoją stronę internetową chcesz otrzymać.
Generalnie można wyróżnić następujące cele:
1. sprzedaż produktu/usługi za pośrednictwem strony;
2. prezentacja produktu/usługi (oferty);
3. wywołanie konkretnego zachowania u użytkownika odwiedzającego stronę (np. wypełnienie formularza i pozostawienie konkretnych danych, lub przejście w inne, określone miejsce w sieci).

Oczywiste. Wierz nam - nie zawsze ;)


2. Budowa.

Twoja strona internetowa będzie wyświetlana na różnych urządzeniach oraz przeglądania przez różnych ludzi.

Musi zatem zawsze:
1. mieć logo w odpowiednim miejscu (internauta musi wiedzieć w czyje progi zawitał);
2. jednoznacznie wskazywać na charakter i cel działania strony (każdy musi wiedzieć o czym ta strona WWW wogóle jest - badania wskazują, że masz na to 3-5 sekund)
3. mieć łatwo dostępną nawigację (użytkownik od razu musi wiedzieć jak działać dalej);
4. łatwo prowadzić do Celu (użytkownik szybko powinien zobaczyć korzyść jaką odniesien z klikania po Twojej stronie).

3. Artyzm...? Raczej estetyka.

Strona WWW musi być estetyczna. Dlatego:
1. używaj 2-5 kolorów (paletę ustal na samym początku produkcji);
2. używaj najlepiej tylko dwóch krojów pisma (tzw. czcionka, font);
3. w nawigacji najpierw stawiaj na opis a na samym końcu konkret, czyli cennik i kontakt;
4. nie przesadzaj ze zdjęciami - liczy sie informacja, która lubi porządek i minimalizm (osiągnięcie celu - po nitce do kłębka);